Thursday, May 14, 2009

LAWATAN KERJA BAHAGIAN PELAN

Selamat Tinggal KK sabah. Ntah le bile nak sampai lagi....Sayonara....bye...
Perkara yang tak dapat dilupakan....punya le berat kakak aku ni di duduk-duduk atas guardrail tu patah. Mula kami nak amik gambar duduk bile dah patah terus berdiri lah. Sungguh memalukan.
Sempat juge aku g melawat Galeri Tun Mustapha kat bawah bangunan Yayasan Sabah tu.
Ni gambo kat atas bangunan Yayasan Sabah tu.
Bangunan Yayasan Sabah pun aku sempat g lawat bgnan yang tertinggi di Sabah. Ada berapa belas tingkat aku dah tak igt.Kat atas tempat minum dia leh berpusing.
Cantik kan laut Pulau Manukan ni tapi jage-jage air nya ada selfish ikan yang gatal tu. Haa..Obor-obor aku mandi jadi kena la gatal-gatal badan.


Ni le Jetty nak ke Pulau Manukan,Memutik dan lain-lain lagi... aku dah tak ingat.
Ni nak g Pulau Manukan kena naik bot lebih kurang 20minit je. Seronok juge.
Ni bukan letih ni...sebonarnye tgu kedai Milah tu bukak nak beli barang tak cukup-cukup lg sampai kedai tak buka pun dah sanggup tgu. Tak senonoh.
Ish...Ish...Ish...kakak kesayangan aku ni dah mula perasan jumpe kedai die le kata kan. Jamilah Jewellery jual kristal dan macam-macam lagi. Apa lagi posing sakan lah die sambil tersenyum lebor.
Ni masa minum pagi di Promenade Hotel.Mewah kan.
Kat KK aku tido kat hotel Promenade. Ni nak g shopping kat bazar Filipino jalan kaki je dokek je. Alkisah...masa ni le aku tinggalkan kakak aku yang sorg tu sbb dia lembab asyik belek-belek nak beli barang kat Filipino Market tu nye le lambat sampai aku tinggalkan die. Ntah le dia balek hotel naik ape?
Ha...sebenornye tujuan aku g ni nak melawat Dewan Bandaraya Kota Kinabalu le...tapi sambil menyelam minum air lah. Lawatnye sikit je melancong yang byk. Biase le...
Di kaki gunung ni byk ada dijual sayur-sayuran,beras bukit dan buah-buahan tempatan. Tengoklah daun bawang dia sampai besar lengan. Sgt SUBUR.
Bergambo le beduo ngan kak aku kat kaki gunung Kinabalu hish bukan senang nak sampai sini beb...
Tengok tu baru je sampai dah temenung teingat kat Abang Lan la tu...temenung sakan.
Hah..dapek juge g Kundasang ni, Ranau juga.
Memang cantik pemandangannya...aku mmg suka beposing...biase le.
Nih la hotel yang kami lepak Hotel Perkasa terletak di kaki Gunung Kinabalu. Weh malam dan pagi sejuk gila...apa lagi mandi P Ramlee le jawabnye.
Sempat gak aku begambo dgn kakak aku yang satu buek kenang-kenangan. Ni le kali petama aku bawa kakak kesayangan aku g Sabah...Hm..Dia tak ponah naik belon...tu yang aku bawa tu...
Mmmm...mmg ada niat nak daki gunung ni tapi tak tau le bila nak panjat umur dah lanjut dah tak talok laei...hmmm....tengok je le...
Gunung Kinabalu, Sabah sungguh indah mata memandang tenang jiwa aku bila melihatnya. Keindahan flora dan fauna amat memikat hati aku sejuk mata memandang.....

No comments:

Post a Comment